لطفا شما بگین

لطفا نظرات خودتونو بگید لطفااااااافقط نخونید

اگه شما بین مدرک دانشگاهی وحوزه بخواین یکی رو انتخاب کنید انتخابتون کدومه؟

شما تحصیل توی دانشگاه رو قبول دارین یاحوزه؟

توی جامعه الان کدوم مدرک معتبرتره به نظرشما؟


لطفااا بگید نظرات خودتونو وبهم کمک کنید توی تصمیم گیری :-)

۵ موافق ۰ مخالف
با سلام
هر کدوم ارزش خودشو داره
بسته به علاقه شخصی ست ... فقط باید اینو دونست که مدرک حوزوی مدت زمان بیشتری را نسبت به دانشگاه می طلبد ...
بازم بسته به علاقه شخص دارد.

بله درسته اما حوزه فقط یک سال از دانشگاه بیشتره

ممنونم از نظرخوب شما:-)

من دانشگاه رو بیشتر قبول دارم

حوزه هم خوبه. اما علاقه ای ندارم

در هر صورت موفق باشید

ممنونم از نظرخوبتون :-)

سلام

بین این دو تا دانشگاه رو بیشتر می پسندم.

نظر بنده هستش.

سلام ممنونم از نظرخوبتون :-)

 به هرکدوم علاقه دارید همونو انتخاب کنید .چون علاقست که حرف اول
رو میزنه . 

علاقه که به هردودارم.
سردرگمیم به خاطرآیندشه

بازار آزاد!

ینی چی؟؟

من مدرک دانشگاهی رو...

میشه دلیلشم بگین:-)

دقیقا اطلاعی ندارم... ولی خب فکر میکنم بهتر باشه...
البته به علاقه هم ربط داره...

اره ی بخشیش ب علاقه مربوطه
ممنونم از نظر خوبت ابجی جان

مدرک دانشگاهی بگیر...درست که تموم شد حوزه رو هم میتونی بری...

من دانشگاه رو پیشنهاد می کنم...

واقعیت های جامعه هم باید سنجیده بشه...

صرفاً علاقه نمیتونه ملاک باشه...

اره درسته :-)

ممنونم از همراهی ونظرخوبتون :-)

سلام
من لیسانس ریاضی گرفتم بعد رفتم حوزه
حوزه دریای علمه ، دریای معرفت ، دریای اخلاق و خوبی
البته اینا به معنای نفی دانشگاه نیست .

سلام بله درسته :-)

ممنونم از نظرخوبتون

ببین به نظر من نباید به این فکر کنی که توی جامعه کدوم موقعیت اجتماعی بالاتری داره؟
موقعیت اجتماعی رو ما خودمون میسازیم...
من طلبه میشناسم که مردم بیشتر از یه مهندس براش احترام قائلن طلبه هم میشناسم خودم به شخصه حاضر نیستم غاز بدم دستش ببره آب بده بیاره..:))
اول ببین خودت چی دوست داری و تو کدوم میتونی موفق بشی..
هدف خدمت به مردم و مفید بودن به جامعه اس دیگه حالا تو هر لباسی..
ولی خب من به شخصه تحصیل حوزوی رو دوست داشتم که متاسفانه با برخورد شدید پدرم مواجه شدم و نتونستم دنبالش برم.
ولی به نظرم آدم راجع به دینش که کامل بدونه حتی اگه این دنیاش هم جهنم باشه اون دنیاش ان شا الله بهشته.
البته اگه علم با عمل همراه شه.

سلام ممنونم از راهنمایی خوبت خواهر جان :-)
حرفاتو قبول دارم :-)

هردوانه

:-)

تشکراز نظرتون :-)

سلام.والا نظر من شخصا اینه اول دانشگاه بعد حوزه.کلا به دیدگاه و علاقه ی فرد بستگی داره.

بله درسته :-)

ممنونم از نظرخوبتون :-)

سلام..بستگی به هدف خود فرد داره...
اگه خود فرد وخانوادش دغدغه زیادی برای حل مشکلات دینی وفرهنگی واجتماعی داشته باشن صد البته حوزه بهتره...
اما اگه صرفا میخواد یه مدرکی گرفته باشه خب دانشگاه بهتره دیگه(البته فردی که دانشگاه بره و رشته خوبی قبول بشه هم میتونه خدمتگزاره مفیدی برای جامعش باشه)

بله درسته حرفاتون
ممنونم از راهنمایی خوبتون

راستی نظره خانم زهرا زمانی هم کاملا درسته..

اره درسته قبول دارم حرفاشونو

کاری به جامعه و مردم نداشته باشید 
هدف از تحصیلتون چیه
این مهمه
یه مطلب دارم در مورد هدف از تحصیل در وبلاگ بنده هست 
جز اولین مطالب هست بخونید شاید به دردتون بخوره

بعله درسته

ممنونم از نظرتون
حتمامطلبتونو مطالعه میکنم

من خودم قراره سال بعد کنکور بدم و دوست دارم همزمان تو حوزه هم درس بخونم و بین اطرافینم هم کم نیستن اونایی که این کار رو کردن و موفق شدن مثلا یکیش همزمان توی دانشگاه شریف ، عمران خونده و هم توی حوزه درس خونده ولی نمی دونم من هم بتونم این کار رو بکنم یا نه ولی اگه بخوام یکیش رو انتخاب کنم هنوز واقعا نمی دونم کدوم رو انتخاب می کنم ولی درستش اینه که ببینم کدوم یکی برای جامعه مفید تره که فکر کنم حوزه مفیدتر باشه ...
راستش خودم هم ندونستم چی گفتم - خدا حافظ

بله درست میگین اما دوتاشو اگ بخونین خیلی سخت میشه

 آخه تاحدودی بادروس حوزه آشناهستم ومیدونم یکم سخته اما اگه خییییلی علاقه مند باشین خب خواستن توانستن است دیگه نتیجه سختیم میبینید

درود دوست گرام دنبال شدید اگه شماهم دنبال کنید سپاسگذار میشم

سلام

به روی چشم

سلام
با اینکه یه مقدار سخت میشه ،  اگه بتوانید همزمان هردو را بخوانید
رفقا از هر دو مدرک دارند

هردو خیلی سنگین میشه

درس های حوزه خیلی سنگینه 
شدنی هست اما سخت

سلام
بنده خودم طلبه ام
از تحصیل تو حوزه هم خوش حالم و هم ناراحت
اگه شما اول برید دانشگاه و بعد بخواین بیاین حوزه
خوبه ولی باید تضمین کنید که با وارد شدن به محیط دانشگاه های امروزی [البته منظور از این حرفم بد بودن همه دانشگاه ها نیست ماحوزه خوب و حوزه ی بد هم داریم]علا قه تون نسبت به معنویات تغییر نکنه
و اگه اول برید دانشگاه و بعد بخواین به حوزه بیاین با خیلی از مشکلات جامعه و جوانان این کشور چون تو دانشگاه درس خوندین آشنا هستین و بهتر می تونین این مشکلات رو در آینده رفع کنید

بله باحرفتون کاملا موافقم منم
تشکراز نظرخوبتون :-)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظریادتون نره:)
باتبادل لینکم موافقم:))
کپی هم با ذکرمنبع:)
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان